Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Anne Årneby blir global chef

Publicerad: 11 juni 2009, 15:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Telenors varumärkeschef i Sverige, Anne Årneby, tar ett rejält kliv upp i hierarkin och blir global varumärkeschef. "Norge har fått upp ögonen för vad hon kan", säger Annica Elmehagen, kommunikationsdirektör på Telenor Sverige.


- Vi har gjort ett bra jobb i Sverige med varumärkesfrågor under Annes ledning. Nu har Norge fått upp ögonen för vad hon kan, vilket är otroligt hedrande, säger Annica Elmehagen.

Hon säger att Telenor i Sverige har gjort en jätteinsats för att samla alla sina bolag under varumärket Telenor. Anne Årnebys jobb blir nu att genomföra samma omorganisation globalt.

- Vi ser över konsumentorganisationen ett varv till. Telenor har köpt ett antal olika bolag de senaste åren som nu ska integreras under varumärket Telenor.

Anne Årneby ersätts inte.

– Vi organiserar om så varumärkesarbetet och marknadskommunikationen integreras i de olika affärsområdena, säger Annica Elmehagen.

Dagensmedia.se har sökt Anne Årneby.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.