Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Anna Malmhake blir global marknadsdirektör

Publicerad: 2 September 2009, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Blir högsta ansvarig för The Absolut Companys marknadsföring.


Anna Malmhake gick till The Absolut Company från Coca-Cola 2007, och blev då global varumärkeschef för Absolut vodka. Nu får hon det globala marknadsföringsansvaret för The Absolut Companys portfölj som utöver Absolut vodka också rymmer Malibu rom och Kahlúa kaffelikör. 

– Det ska bli otroligt roligt att få jobba globalt med de här tre starka varumärkena. Speciellt roligt, ur ett branschperspektiv, är också att det kommer att skötas ifrån Stockholm.

Så vilka är dina planer framöver för de här tre varumärkena?

– Det här är fortfarande alldeles nytt och jag håller fortfarande på att sätta mig in i det och lära känna alla nya kolleger. Eftersom Pernod Ricard ganska nyligen flyttade över ansvaret för Malibu och Kahlúa till Stockholm, är vi i en fas där mycket ny personal kommit till huset. Nu ska vi tillsammans börja planera hur vi kan lyfta varumärkena ett steg till.

Anna Malmhake tillträdde sin tjänst 1 september och ersatte då Matt Aeppli som går vidar till en tjänst som marknadsdirektör för Pernod Ricard i USA. Anna Malmhake tar också över Matt Aepplis plats i edningsgruppen för The Absolut Company.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.