Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Andreas Drufva till Rättviseförmedlingen

Publicerad: 19 Augusti 2013, 06:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

UPPDATERAD. Friends tidigare marknadschef Andreas Drufva är ny marknadschef på Rättviseförmedlingen, kan Dagens Media berätta.


Som marknadschef på Friends har Andreas Drufva tagit fram flera av antimobbningsorganisationens mest hyllade kampanjer och dessutom nominerats till Marknadsföreningen i Stockholms utmärkelse "Årets marknadschef".

I somras valde han dock att lämna Friends. Nu kan Dagens Media berätta att han blir ny marknadschef för Rättviseförmedlingen.

– Jag har följt Rättviseförmedlingen under åren som de har funnits och har varit väldigt imponerad över hur de byggt upp verksamheten. Trots små medel har de nått ut väldigt bra, säger Andreas Drufva till Dagens Media och fortsätter:

– Jag tycker också att de här frågorna är väldigt viktiga, inte minst inom medierna.

Från Friends tar han bland annat med sig erfarenheter av sponsring.

–  Rättviseförmedlingen är fortfarande en mindre nystartad organisation men samtidigt en modern företeelse som föddes i de sociala medierna. Det här nätverket har i princip varit baserat på ideellt arbete men nu vill fler och fler företag vara med på resan.

På Rättviseförmedlingen blir Andreas Drufvas uppdrag att utöka verksamheten samt säkra en långsiktig finansiering.

Hur ska du göra det?

– Rättviseförmedlingens kärnverksamhet, listorna på kompetenta personer i underrepresenterade grupper, har än så länge varit gratis. Nu kommer vi erbjuda företag att "adoptera listan". Vill man som företag visa att man är pådrivande i frågan kan man betala för att få synas tillsammans med listan. Därmed visar man sitt engagemang i frågan.

Hur kommer det funka i praktiken?

– Vi håller på och utvecklar konceptet men det blir en stark association mellan varumärket och Rättviseförmedlingen.

Betalningen sker på årsbasis, ungefär som en prenumeration. Tanken är att de adopterade listorna ska generera ett överskott för att finansiera Rättviseförmedlingens övriga verksamhet.

– Listan kommer att exponeras i våra kanaler men företaget själv kommer självklart också att ha möjlighet att berätta för exempelvis sina kunder att man stöttat den här listan. Vi håller också på att utveckla en ny interaktiv sajt men den är inte klar än.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.