Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Anders Forssten blir marknadschef på Leos Lekland

Publicerad: 17 Augusti 2015, 07:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:54

Anders Forssten, tidigare marknadschef på Max och Seamless/SEQR, ska hjälpa Leos Lekland att växa.


Leos Lekland, Nordens största leklandskedja, har värvat Anders Forssten till tjänsten som marknadschef, med ansvar för kommunikation, marknadsföring och försäljning på samtliga marknader.

– Leos Lekland har en superintressant produkt, i en ny bransch med stor potential, säger Anders Forssten till Dagens Media.

Leos Lekland har idag 25 anläggningar i Norden. Nu går företaget in i en aggressiv fas, där antalet lekland ska fördubblas de kommande fem åren. Dessutom ska minst ett lekland etableras utanför Norden.

– Det här vill jag vara med på, säger Anders Forssten, som bedömer att alla nya köpcentrum kommer att vilja ha ett lekland.

Han har ännu inte hunnit utreda i detalj vad Leos Lekland behöver göra på marknadssidan.

– Leos Lekland har inte haft någon marknadschef tidigare, utan det här är helt nytt. Nu ska jag sätta mig in i företaget, därefter ska vi titta på budgeten och forma en plan.

Anders Forssten är mest känd för sina många år på Max. Hamburgerkedjan växte under hans tid på företaget från 15 till cirka 100 restauranger, samtidigt som bolaget etablerades på tre nya marknader.

– Leos Lekland är där Max var 2001. Jag ser fram emot en spännande resa, helt enkelt.

LÄS OCKSÅ:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.