Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Anders Andersson ska bygga Privata Affärers varumärke

Publicerad: 12 December 2000, 07:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:26

När Hans Bolander tar över som chefredaktör på Privata Affärer ska Anders Andersson, förlagschef och avgående chefredaktör, koncentrera sig på att utveckla varumärket Privata Affärer. Internet, mässor och seminarier är tänkbara nya projekt.


- Som förlagschef får jag mer tid att titta på olika projekt, säger Anders

Andersson.

Strategin är att utveckla varumärket till att omfatta andra inkomstbringande

verksamheter än bara magasinsverksamhet. Internet är en av de kanaler Anders

Andersson ska titta närmare på.

- Där kan jag tänka mig engagera mer och försöka hitta andra projekt. Det kan

också tänkas komma seminarieverksamhet och mässor. Det är vår strategi att

Privata Affärers varumärke inte bara ska vara ett magasin, säger han.

Hans Bolander erbjöds jobbet som chefredaktör på Privata Affärer eftersom han

enligt Anders Andersson är den utanför Privata Affärer som kan mest om

privatekonomi. Själv är han glad över det nya jobbet.

- Jag har varit på Expressen i elva år och det har varit jättekul. Men en sådan

här chans dyker inte upp så ofta, säger han.

Hans Bolander har tre månaders uppsägning på Expressen, men hoppas kunna börja

tidigare som chefredaktör på Privata Affärer. Vem som ska efterträda honom som

ekonomiredaktör på Expressen är inte klart.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.