Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

AMS-upphandlingen in i fas två

Publicerad: 30 Januari 2007, 10:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

AMS har nu valt ut ett antal byråer som gått vidare i myndighetens jätteupphandling.


Utifrån de anbud som har kommit in har nu AMS valt ut ett antal byråer som går vidare i pitchen. AMS söker konsulter till fyra områden: mediehantering och medieträning, reklam, produktion, samt mässor och event. Greta Svensson, informationsdirektör på AMS, vill inte säga vilka byråer det rör sig om eller hur många de är. Byråerna har nu fått olika scenarier att ta ställning till, och på fredag ska de presentera sina lösningar.

- De ska inte leverera hela kampanjer, utan ideér, tankar och resonemang kring de olika scenarierna, säger Greta Svensson.

Upphandlingen ska vara avgjord till sista mars. Hur många byråer det blir till slut är inte klart.

- Det beror på vad vi tror att de kan leverera och om de täcker in de behov vi har. Det kan bli fler än fyra.

Under tiden som upphandlingen pågår kan AMS enbart köpa in tjänster genom så kallad direktupphandling, vilket innebär tjänster för ett visst basbelopp som för AMS del uppgår till cirka 200.000 kronor.

- Vi kan inte göra några större kampanjer innan ramavtalen är klara. Så det är viktigt att vi blir färdiga i tid.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.