Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

AMF Pensions åldringskampanj vann internationellt mobilpris

Publicerad: 15 Februari 2008, 13:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

AMF Pensions mms-kampanj där man kunde få en bild på sig själv som gammal utsågs till bästa mobilreklam vid Global Mobile Awards i Barcelona. Malmöföretaget Crossmedia Avenue låg bakom tjänsten.


AMF Pension uppmanade i höstas allmänheten att skicka bilder på sig själva via mms och få tillbaka en bild på sig själv som gammal. Tjänsten lanserades med en reklamkampanj i tv och utomhus med Charlotte Perelli och Peter Siepen som gamla. Över 300.000 personer skickade in bilder, enligt AMF Pensions marknadschef Cecilia Rosendahl-Lavén.

- Priset är ytterligare ett bevis på att det var en lyckad kampanj. Vi försöker ständigt hitta nya innovativa kommunikationslösningar och kanaler. Det här var första gången vi använde mms.

Forsman & Bodenfors är AMF Pensions reklambyrå. Perfect Fools är webbyrå.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.