Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Amerikansk radioprofil ska lyfta reklamradion

Publicerad: 5 December 2001, 07:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

MTG Radio har rekryterat amerikanen Richard Marston till posten som övergripande ansvarig för försäljningen. I Sverige har reklamradion en för liten andel av reklamkakan, Richard Marston ska hjälpa oss att öka den, säger vd Susanna Bervå.


- I Sverige står den kommersiella radion för tre till fyra procent av

reklamkakan. Det är för lågt. Vi har inte funnits så länge men vi vill ändå

snabba på utvecklingen, säger Susanna Bervå.

I USA görs cirka tolv procent av medieköpen i reklamradion. Richard Marston ska

nu ge svensk radio samma status.

- Han har varit med och gjort det förut. Nu ska han hjälpa oss, säger Susanna

Bervå.

Richard Marston har tidigare arbetat i ledande positioner inom försäljning och

marknad på radiokanaler bland annat i New York, Philadelphia, Chicago, San

Francisco och Boston. Han började sitt jobb på MTG Radio igår och rapporterar

direkt till Susanna Bervå.

Richard Marston efterträder enligt Susanna Bervå Helena Wennerström, tidigare

försäljningsdirektör.

- Hon har lämnat sin position, vilket jag beklagar, säger Susanna Bervå.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.