Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Allt om mat passerar Tasteline

Publicerad: 11 April 2008, 07:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Trafiksamarbetet med Expressen.se blev en jackpott för Bonniers matsajt Allt om Mat. Sedan samarbetet inleddes har matsajten ökat sin trafik med mer än 600 procent och är nu större än Schibsteds Tasteline.com.


Vecka 10 hade Allt om Mat 32.000 unika besökare, enligt Kia Index. Vecka 11 då Expressen.se hade börjat länka in till sajten steg antalet unika användare till 156.000 och i den senaste Kia-mätningen nås en toppnotering på 237.000 unika. Tasteline har under samma vecka (14) 177.000 unika besökare, medan TV4s matsajt Recept.nu stannar på 110.000 unika.

- Självklart påverkar trafiksamarbetet med Expressen mycket men samtidigt kan man se att vi fortsätter att öka också efter att samarbetet inleddes, säger Susanne B Olsson, chefredaktör för Allt om Mat.

Hon fortsätter:

- Jag tror att läsarna gillar vår blandning av kvalitativa recept och nyheter.

Hur stor del av er trafik utgörs av direkttrafik?

- Jag är mitt emellan två möten och har inte tillgång till de siffrorna. Sedan vet jag inte om det är något vi pratar om.

Dagens Media har sökt Tastelines chefredaktör Magdalena Kvarning.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.