Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Alliansen väljer Garbergs

Publicerad: 4 maj 2009, 11:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Alliansens reklambyråupphandling är klar. Det blir Garbergs som ska ta fram plattform och grafisk profil till partierna i valet 2010. "De kändes rätt", säger moderaternas kommunikationschef Pär Henriksson till Dagensmedia.se.


Dagensmedia.se har tidigare berättat om alliansens byråval.

- Vi träffar ett antal byråer just nu. Vi fattar beslut under första kvartalet om vilken byrå vi ska jobba med under valrörelsen 2010, sa Moderaternas kommunikationschef Pär Henriksson, som håller i upphandlingen, till Dagensmedia.se i januari.

Nu är upphandlingen klar och valet föll alltså på Garbergs. Inför förra valet 2006 samarbetade man med moderaternas reklambyrå Storåkers, men sedan dess har Alliansen inte haft någon byrå.

- Vi träffade mellan fem och tio byråer och valde Garbergs. De kändes rätt, säger Pär Henriksson.

Hur stor är budgeten?

- Vi ska sätta oss ned och diskutera det med Garbergs nu. Under året ska vi få fram hur vi kan utveckla varumärket "Allians för Sverige" och vilken positionering vi ska ta. Det finns ingen manual för hur man gör detta.

Moderaterna fortsätter dock sitt samarbete med Storåkers.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.