Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Alliansen på byråjakt

Publicerad: 27 Januari 2009, 11:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

En handfull byråer gör upp när Alliansen väljer den reklambyrå som ska ge regeringspartierna ytterligare en mandatperiod.


- Vi träffar ett antal byråer just nu. Vi fattar beslut under första kvartalet om vilken byrå vi ska jobba med under valrörelsen 2010, säger Moderaternas kommunikationschef Pär Henriksson, som håller i upphandlingen.

Så fort avtalet är klart startar arbetet med att ta fram reklam för Alliansen. Det kan även handla om att utveckla varumärket.

Respektive partiers reklambyråer deltar i upphandlingen, men även andra ska komma i fråga.

- Ja, det är fullt möjligt, säger Pär Henriksson.

Bland byråerna som tävlar om uppdraget finns DDB, Garbergs och Storåkers McCann, som jobbade med Alliansen under den förra valrörelsen.

- Vi kommenterar inte vilka byråer vi träffar, säger Pär Henriksson.

Han vill inte heller berätta hur stor gemensam marknadsföringskassa allianspartierna har.

- Det kommer att finnas en budget.

Vilken är er slogan?

- Vi samarbetar bra tillsammans och gör det som är bra för Sverige.

Varumärkets viktigaste kärnvärde?

- Trygghet och ansvar i en orolig tid.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.