Nyheter
Alliansen ger ut tidningoch drar igång rikskampanj
Publicerad: 22 september 2008, 08:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Samtidigt som Anders Borg bär sin lunta till riksdagen drar alliansen igång en rikstäckande kampanj med, bland annat, en egen tidning.
MS
Martin Schori
- Under hela veckan passar vi på att göra kampanjaktiviteter tillsammans med de andra allianspartierna. Förutom flygblad och annat kampanjmaterial gör vi första numret av Allianstidningen efter valet, säger Pär Henriksson, moderaternas kommunikationschef.
Allianstidningen ges ut i 213.000 exemplar. Den distribueras med respektive partis medlemstidning och ska ges ut regelbundet fram till valet 2010.
- I första skedet går den till alla medlemmar i allianspartierna, men vi delar också ut den som kampanjmaterial, säger Pär Henriksson.
- När regeringen nu presenterar en stark och reforminriktad budget vill vi naturligtvis passa på att lyfta fram det som vi tycker är bra med den. Nu är det två år kvar till val och vi vill tydliggöra skillnaderna mellan oss och oppositionen.
Pär Henriksson sitter nu tillsammans med sina kollegor för att spika en kommunikationsplan för det kommande arbetet inför valet.
- Jag kan inte gå in på detaljer. Men jag tror vi får se mycket mer gemensamma alliansaktiviteter 2010 än vi såg 2006. Allianstidningen är ett uttryck för det. Samtidigt har vi fräschat upp vår hemsida och ska ge ut ett regelbundet nyhetsbrev.