Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 13 maj 2009, 07:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26
Allers har rekryterat två säljare som enbart ska jobba med nätförsäljning.
Edita Becker och Marit Thune Subic ska jobba med Allers största tidningssajter - Elle.se, Café.se, Femina.se, Chic.se, Svenskdam.se och Mabra.com.
- Vi vill dra nytta av våra starka varumärken och sälja annonser även på webben. Säljarna kommer även att ha ett nära samarbete med printeditionerna, säger Susanne Willfors, affärsutvecklingschef på Allers Förlag.
Samarbetet med Spray som bland annat säljer paketet Kvinna Net ska fortsätta som tidigare.
- Det här en förstärkning av den insats vi har haft sedan tidigare. Det krävs lite annan bearbetning att jobba med mindre, nischade sajter.
Vad ska nätoffensiven ge i intäkter?
- Det vill jag inte uttala mig om. Läget är ju osäkert på annonsmarknaden nu.