Aller skrotar korsordstidningarna

Aller säljer sina korsordstidningar till holländska bolaget Keesing media group.

Foto: Aller media

Aller media gör sig av med sina tio korsordstitlar när bolaget fortsätter rensa upp i varumärkesportföljen.

Aller media säljer av ytterligare titlar i syfte att renodla sin portfölj. Tidigare har förlaget bland annat sålt tidningen Café till Egmont. 

Den här gången är det Aller medias tio korsordstitlar som säljs till holländska medieföretaget Keesing media group, rapporterar Medievärlden.

Totalt berörs elva anställda av köpet. Sju har fått erbjudande om att följa med till köparen medan fyra får stanna på förlaget. 

– Vi fortsätter renodla vår varumärkesportfölj för att öka våra digitala investeringar. Men vi kommer även i fortsättningen att ha korsord i våra familjetidningar, säger vd Bodil Ericsson Torp, till Medievärlden

Bodil Ericsson Torp avslöjar inte vad köpeskillingen landade på men säger att hon är "mycket nöjd med affären". 

 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2019-02-15 09.07

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: