Aller Medias första betalvägg på plats

Svensk Damtidnings digitala betallösning är nu klar. Tidningen är först ut när Aller Media implementerar betallösningar på sina sajter.

Som Dagens Media kunde berätta redan i våras så har det pågått ett arbete en tid på Aller Media för att implementera betallösningar på förlagets sajter. Nu har premiären kommit för Svensk Damtidning, som är första titel ut.

 Anders Rask är tf publicistisk direktör samt strategichef vid Aller Media:

- Vi fortsätter att vidareutveckla vår digitala affär, nu genom en digital prenumerationsmodell för inledningsvis Svensk Damtidning. Vår ambition är att under det kommande året lansera motsvarande prenumerationsmodeller för ytterligare varumärken.

För att addera extra värde till läsarna berikas Svensk Damtidnings sajt med fylligare innehåll inom delvis nya kategorier.

- Vi vill ge de som är riktigt intresserade av kungligheter ett mervärde genom den unika inblicken och med mer fördjupande material. I tät dialog med våra läsare har vi utformat nya innehållskategorier till Svensk Damtidnings sajt, som också säkerställer att vi även framåt är bäst i Sverige på kungligheter, kommenterar Joakim Magné, innehållschef på Svensk Damtidning.

Aller Media har tidigare berättat om valet att inleda med Svensk Damtidning, som skedde på grund av tidningens trogna och återkommande läsare.

Johan T Lindwall är chefredaktör på Svensk Damtidning:

- Vi har en fantastiskt engagerad läsarkrets, med vårt Plus-innehåll kan vi ge dem ännu mer av allt från den kungliga världen, inklusive vår expertkunskap och detaljerna som man inte hittar någon annanstans.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-11-14 11.53Uppdaterad 2018-11-14 12.05

Dela artikeln: