Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Albinsson & Sjöberg tar över Motor

Publicerad: 13 December 2001, 11:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Albinsson & Sjöberg tar över Motormännens medlemstidning Motor. Från och med februari-numret görs tidningen av Karlskronaförlaget.


Tidningen produceras idag i egen regi av Motormännens riksförbund. Men

förbundet hoppas på bättre ekonomi.

- Vi gör det framförallt av ekonomiska skäl. Vi kan få en bättre ekonomi i

tidningen genom att lägga ut den, säger Martin Andreae, vd och ansvarig

utgivare för Motor.

Han säger sig har ett stort förtroende för Albinsson & Sjöberg.

- Och vi har en samsyn på hur tidningen ska utvecklas.

Marin Andreae kvarstår som ansvarig utgivare och kommer att regelbundna

planeringsmöten med Albinson & Sjöberg.

Förändringen innebär att två journalister mister jobbet på Motor.

Chefredaktör hos Albinsson & Sjöberg blir Tomas Possling.

Han planerar inga dramatiska förändringar av tidningen som går ut till 120.000

medlemmar i Motormännens riksförbund.

- Tanken är att medlemmarna ska känna igen sig. Möjligen ska jag fokusera lite

mer på trafikpolitik och trafikfrågor, säger Tomas Possling som även i

fortsättningen kommer att vara chefredaktör för tidningen 4 Wheel Drive.

Albinsson & Sjöberg tar också med sig annonsförsäljningen som även i

fortsättningen ska skötas av säljbolaget Kontakt plus.

Tidningen kommer 10 gånger per år och omsätter uppåt 10 miljoner kronor i år,

varav det mesta härrör från bidrag från förbundet.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.