Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Albert Ken: Webbyråerna kan inte skapa affärer

Publicerad: 21 Maj 2008, 06:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Den nystartade byrån Albert Ken får uppdraget att skapa affärer på nätet för det svenska modeföretaget Odd Molly. Byråns delägare Martin Stadhammar ger inte mycket för de svenska webbyråerna förmåga att skapa affärer för sina kunder.


- Svenska webbyråer är bäst i världen. Men de saknar affärsaspekten. Webben är mer än en reklamkanal, säger Martin Stadhammar.

Är inte Farfar duktiga?

- De ligger fantastisk nivå när det gäller varumärke, men är inte inne och rotar på ROI (Return of investment) som vi gör. Vi gör det reklambyråerna alltid har gjort, skapar affärer. Jag blir förbannad när jag ser hur mycket pengar företagen slänger bort på internet.

Albert Ken har fått i uppdrag att få fart på Odd Mollys försäljning på nätet.

- De har expanderat och har i dag 1.500 butiker och gjort allt själva. Det är dags att de får hjälp. Det är ett omfattande uppdrag för oss.

Till hösten, när den nya kollektionen är klar, ska Odd Molly ha fått ett ställa att göra affärer på nätet. Återstår hur mycket digitala cash som kommer in i kassan.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.