Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Albert Ken syr om Odd Mollys webb i första kampanjen

Publicerad: 11 Augusti 2008, 05:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Odd Molly lanserar sin vår- och sommarkollektion 2009 med en kampansajt gjord i klädmärkets egna tyger. Det är nystartade byrån Albert Kens första uppdrag för Odd Molly.


Albert Ken grundades i våras av Sten Ernerot, Daniel Hägglund och Martin Stadhammar. Den senare var tidigare kreativ chef på Grey. I maj fick byrån in kunden Odd Molly och nu kickas den första kampanjen igång.

Du har tidigare sagt att webbyråerna är dåliga på att skapa affärer. Hur ska den här sajten ge ROI för Odd Molly?

- Sajten är mycket mer konsumentvänlig än förut. Eftersom det inte finns en e-handelsshop kan man kanske inte säga att den genererar konkret business. Men när jag var nere i Köpenhamn på modeveckan sa agenten till mig att folk hade ringt och mejlat in och berömt sajten. Det tror jag kan generera business i framtiden, säger Martin Stadhammar.

Hela sajten är gjord in Odd Mollys tyger.

- Vi valde ut de snyggaste tygerna och de som passade sajten bäst. Det här är så produktnära man kan komma, säger Martin Stadhammar.

Hans förhoppning är att både modebloggarna och vanliga beökare ska snappa upp kampanjen och sprida den vidare.

- Utan att tulla på upplevelsen har vi gjort en sökmotoroptimerad sajt. Allt är bloggbart och lätt att sprida. Plaggen och filmerna kan till exempel Facebook-märkas.

På sajten finns också en Odd Molly-browser där besökarna kan skriva in adressen till valfri webbsida, som då får en Odd Molly-ram.

- Vi gör internet lite snyggare, säger Martin Stadhammar.

Se resultatet här

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.