Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Albert Ken bygger sajt åt Lantmännen

Publicerad: 5 November 2008, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Martin Stadhammars digitala byrå Albert Ken har tagit in två nya kunder, teleoperatören Rebtel och Lantmännen.


Albert Ken grundades i mars i år av Grey-avhopparen Martin Stadhammar samt Sten Ernerot och Daniel Hägglund.

Byrån ska nu hjälpa Rebtel med strategisk trafikdrivning, bland annat via sökmotorsoptimering.

- Det är precis såna här företag vi brinner för, som vill synas på nätet och utnyttja dess kraft, säger Martin Stadhammar till Dagens Media.

Rebtel har 2 miljoner kunder globalt.

- Att jobba med den organiska trafiken är otroligt viktigt för oss. Det är ett kraftfullt komplement till köpt trafik, säger Patric Blixt, global marknadschef på Rebtel, enligt ett pressmeddelande.

Albert Ken har också inlett ett samarbete med Lantmännen, som nyligen slutit avtal med reklambyrån Storåkers McCann och Aegis mediebyråer Carat och Vizeum.

- Vi har deras online-ansvar. Vi lanserar en ny Lantmännen.se i dag och ska göra lokala sajter för de länder där Lantmännen finns.

Är det en stor kund för er?

- Ja. Jag kan inte gå in på några detaljer men visst är det en stor kund.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.