Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Åkestam tappar prisad copywriter

Publicerad: 21 November 2013, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

UPPDATERAD. Kreatören Maja Folgerö lämnar reklambyrån Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetBerghs School of CommunicationÅkestam Holst

Reklambyrån Åkestam Holst tappar copywritern Maja Folgerö, som bland annat jobbat med kunden Ikea. Hon satt även med i Guldäggsjuryn i år, i kategorin digitalt och mobilt.

År 2011 var Maja Folgerö med och tog emot ett titanägg på galan som Berghs-student med Twitter-kampanjen "Don't tell Ashton". Därefter fick hon jobb på Johannes Leonardo i New York, innan hon gick vidare till Åkestam Holst i augusti 2012.

Nu lämnar hon alltså byrån för att börja på norska reklambyrån Try.

– Maja bestämde sig i våras för att hon ville flytta tillbaka till Norge. Hon har bott i New York och här i Stockholm och nu längtade hon helt enkelt hem. Vi gillar henne och hon gillar oss men så kan det vara, det finns ingen konflikt, säger Göran Åkestam, vd på Åkestam Holst till Dagens Media och fortsätter:

– Try är en Norges bästa reklambyrå. Det blev en väldigt lyckad transfer.

Sedan i somras har Åkestam Holst anställt tre nya kreatörer: Felicia Jensen, Petra Wiik och Erik Nordenankar.

– De är supertalanger alla tre. Felicia och Petra kommer direkt från Berghs och Erik har jobbat på Mother i London, säger Göran Åkestam.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.