Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Åkestam Holst släpper Postenfilm

Publicerad: 4 April 2008, 10:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

I början av nästa vecka går Åkestam Holsts fjärde webbfilm för Posten upp. Denna gång är det logistikproblem som står i centrum.


Målet med filmen är att visa att Posten Logistik kan effektivisera lagerhållnings- och transportflöden i Sverige och i resten av världen.

Tidigare webbfilmer på Postens sajt Showroom har bland annat handlat om direktreklam och distanshandel. Sajten riktar sig till företag och varje webbfilm utgår från ett fingerat företags vardag. Berättelserna drivs av både privata- och yrkesdilemman som uppstår hos de anställda.

- Vår regissör har en torr självdistanserad humor som går igen i filmerna. Vi bygger in problem där Posten kan komma in och hjälpa till, säger Peter Bergendahl, projektledare på Åkestam Holst.

I denna film får vi följa ett företag som tillverkar egna produkter som säljs genom ett återförsäljarnät, men de importerar även från utlandet. Problemen företaget ställs inför är dels att få hem varor, dels att distribuera dem till återförsäljarnätet, samt att distribuera varor till andra länder.

Arbetsgrupp på Åkestam Holst: Göran Åkestam, cd; Fredrik Josefsson, ad; Agneta Oppenheim, produktionsledare; Peter Bergendahl, projektledare. Produktionsbolag är B-reel.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.