Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Åkestam Holst blir delägare i kund

Publicerad: 8 juni 2009, 06:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Reklambyrån Åkestam Holst har prisats för sina kampanjer för friluftsbutiken Playground. Dagensmedia.se idag kan avslöja att reklambyrån blivit delägare i Playground.


Åkestam Holst har jobbat med friluftsbutiken Playground sedan starten 2002. Samarbetet har belönats med flera priser, bland annat ett guld och ett brons i Cannes Lions.

Ägaren och vd Jonas Gidlund har nu beslutat att fördjupa samarbetet än mer genom att ta in reklambyrån Åkestam Holst som delägare i bolaget.

- Det stämmer. Vi har ingått ett avtal med Åkestam Holst som gör dem till delägare i Playground, säger han.

Jonas Gidlund vill inte berätta hur stor del Åkestam Holst har förvärvat, eller hur Åketam holst har betalat för sin del.

- Det stannar mellan oss.

Varför väljer du att ta in er reklambyrå som delägare?

- För att nå våra framgångar snabbare, för att komma framåt helt enkelt.

I dag startar en ny kampanj för Playground. Tanken är att en tävling, mellan fyra kandidater, om vem som kan hålla sig vaken längst ska hjälpa Playground att sälja mer vandringsprylar.

- Ett av sätten för att hålla sig vaken är att gå. Vi vill uppmärksamma vandring, som vi har mycket bra produkter för och som är en mycket trevlig och fridfull sysselsättning på sommaren.

Bland annat deltar Robinssondeltagaren Angela Monroe som vill ta revansch för att hon inte lyckades vinna Robinson.

Under tävlingen håller butiken öppet dygnet runt och jippot annonseras bland annat i DN och SvD. Playground hoppas även på redaktionell bevakning av tävlingen, som har sikte på att tangera de elva dygn som idag är världsrekord enligt Guinness rekordbok.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.