Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Agency hjälper Easyjetutmana Ryanair i Sverige

Publicerad: 29 Augusti 2008, 08:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:41

När Easyjet utmanar Ryanair på den svenska marknaden för lågprisflyg tar bolaget hjälp av pr-byrån Agency.


Inför sin lansering i Sverige har Easyjet, Europas andra största lågprisflygbolag, genomfört en pitch bland svenska pr-byråer.

Nu har bolaget slutit avtal med Niclas Lövkvists Agency.

- Det är ett mycket spännande företag och flygbranschen är en industri som står inför mängder av kommunikativa utmaningar så det här är ett riktigt intressant uppdrag, säger Niclas Lövkvist, vd på Agency.

Enligt uppgift till Dagens Media vann Agency pitchen i konkurrens med bland annat pr-byråerna Prime och GK.

- Jag tror att vi vann pitchen genom att presentera en klok strategi som stöddes av kreativa och direkt genomförbara idéer riktade mot både affärsresenärer och privatpersoner, säger Niclas Lövkvist.

Easyjet lanserar inledningsvis två rutter från Arlanda, till Milano och Genève. På de sträckorna har SAS hittills saknat konkurrens. En enkelresa med SAS kostar från 643 kronor, Easyjet kommer att erbjuda biljetter från 288 kronor.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.