Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladets sparkrav, en global Metro-kampanj och Solsidan

Publicerad: 12 Februari 2011, 05:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Har du inte hängt med i nyhetsflödet? Dagensmedia.se listar de viktigaste medie- och reklamnyheterna från veckan som gått.


UPPLAGERAS BAKOM AFTONBLADETS SPARKRAV

Det var upplageraset som låg bakom de sparkrav som dagensmedia.se berättat om i veckan. Aftonbladet har inte redovisat sin månadsupplaga sedan februari 2010, då tidningen övergav TS-mätningen.

– Driver man en verksamhet med de lönsamhetskrav vi har är det självklart att man ser över investeringar och vad man spenderar pengar på, sa Aftonbladets vd Anna Settman om besparingarna.

METRO I GLOBAL KAMPANJ

I veckan körde Metro igång sin första globala varumärkesbyggande kampanj. Kampanjen som går i tv, radio, print, utomhus och webb ska rulla i samtliga Metroländer under 2011.

– Vi vill dramatisera vad unga människor får ut av Metro, sa Christian Quarles, global marknadsdirektör på Metro om kampanjen.

SVT SKJUTER UPP PREMIÄR - PÅ GRUND AV TV4:S SOLSIDAN

Solsidans framgångar skakar SVT, som valde att skjuta upp säsongspremiären av "Mästarnas Mästare".

- Vi tror att det är bra om alla Solsidanfans får titta klart på serien innan Mästarnas Mästare startar, sa SVT:s programdirektör Annie Wegelius.

Veckans mest lästa artiklar:

* Rebecca & Fiona sexhånade på Cityprisfesten

* Säljarflykt skakar SvD

* Halebop stoppar reklamfilm

Veckans mest kommenterade artiklar:

* Fick lämna Daytona – för hon var gravid

* Rebecca & Fiona sexhånade på Cityprisfesten

* Svenska pr-byråer stänger inte dörren för Israel

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.