Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladets sajt och tabloid blir annonspaket

Publicerad: 28 Februari 2000, 11:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Aftonbladet lanserar ett kombinationspaket mellan sajt och tidning. Främst hoppas tidningen på att paketet, som heter 5+, ska fånga upp Internet-företag som vill dra trafik till sina sajter.


- Vi ser ett behov av det här som kommer att accelerera. Internet är ju något

som angår alla företag mer eller mindre nu, alla har ju något på nätet, säger

Hasse Dalbratt, marknadsanalytiker på Aftonbladet som är den som utvecklat

kombinationspaketet.

Aftonbladets nya paket lanseras i fyra versioner:

- Paket 1: två veckor.

Fyra införanden i tabloiden plus en miljon exponeringar på Aftonbladet.se (400

000 exponeringar banners och resten tummar).

Pris vid helsidor, 4-färg: 673 000 kronor.

- Paket 2: fyra veckor.

Fyra införanden i tabloiden plus två miljoner exponeringar på sajten (800 000

exponeringar banners, resten tummar).

Pris vid helsida 4-färg: 908 000 kronor.

- Paket 3: två veckor.

Två införanden i Aftonbladet plus en miljon exponeringar på sajten (400 000

exponeringar banners, resten tummar).

Pris vid helsida 4-färg: 466 200 kronor.

- Paket 4: fyra veckor. Två införanden i Aftonbladet plus två miljoner

exponeringar på sajten. (800 000 exponeringar banners resten tummar).

Pris vid helsida 4-färg: 701 400 kronor.

Tabloidens räckvidd ger vid två införanden 2 544 800 nettokontakter och 5 173

500 bruttokontakter enligt Orvesto Konsument 99:3.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.