Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet tar tillbaka schlagern från Expressen

Publicerad: 28 Augusti 2008, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Aftonbladet tar tillbaka sponsorskapet till Melodifestivalen från Expressen. "Vi har ett bättre avtal den här gången", säger Pontus Ogebjer, marknadsdirektör på Aftonbladet.


Aftonbladet slutade sponsra Melodifestivalen 2004, då Expressen tog över.

- Vi hoppade av sponsorskapet eftersom vi tyckte att avtalet innebar mer begränsningar än möjligheter. Nu har vi sett till att formulera ett bättre upplägg från början, säger Pontus Ogebjer.

Aftonbladet vill nu hitta upplägg med övriga sponsorer till festivalen.

- Sponsringen tillför ingen större skillnad i bevakningen av tävlingen, men vi hoppas kunna genomföra konkreta insatser tillsammans med andra sponsorer vilket tillför bevakning.

Statoil sponsrar festivalen för femte året i rad. Dessutom finns Telia och Wrigleys tuggummi Extra bland sponsorerna till Melodifestivalen 2009.

Aftonbladets avtal löper fram till 2011. Utöver huvudsponsorerna har Melodifestivalen ett antal partners, däribland Delicato och Eon.

I Dagens Medias pappersupplaga berättar Delicatos vd Peter Larsson att Delicato lägger mellan 2 och 3 miljoner kronor på samarbetet med Melodifestivalen 2009.

- Delicato och Melodifestivalen är breda, folkliga och festliga varumärken. Och vi har båda gjort liknande varumärkesförflyttningar på senare år, från gammaldags till tuffare och modernare, säger Peter Larsson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.