Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Aftonbladet svalde Alex Schulmans bebis-bluff

I sin blogg på 1000apor.se lade Alex Schulman upp en bild på ett barn som han påstod var sitt eget. Aftonbladet.se publicerade nyheten "Alex Schulman har blivit pappa". Men det hela var en bluff.

Martin Schori


Publicerad: 23 Mars 2009, 15:23
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:18

Ämnen i artikeln:

1000aporAftonbladet

"Hälsning från Danderyds Sjukhus. Amandas vatten gick, trots att nedkomsten var planerad först om fem veckor, och efter taxi i ilfart och omedelbart beslut om kejsarsnitt kan jag berätta att både Amanda och lilltjejen mår mycket bra. Vi är mycket lyckliga just nu. Utförligare rapport kommer inom kort."

Så stod det på Alex Schulmans blogg på 1000apor.se imorse. Strax efteråt publicerade Aftonbladet.se nyheten på sin sajt, och hänvisade till blogginlägget.

Men det hela var bara en bluff. Ett par timmar senare dementerar Alex Schulman nyheten på 1000apor.se.

"Var på restaurang igår, hittade en bebis och frågade om jag fick ta en bild på mig och denna bebis. Det fick jag. Och ni gick på det!" skriver Alex Schulman.

Aftonbladet.se har nu plockat bort artikeln.

- Det var aldrig min mening att bluffa någon utom mina läsare. Så fort jag såg det på Aftonbladet kontaktade jag dem och sa att det hela var en bluff. Jag skrattade inte direkt när jag såg det, de är ju mina Aftonbladet-bröder, säger Alex Schulman till Dagensmedia.se och fortsätter:

- Hade det varit Expressen hade jag skrattat.

Dagensmedia.se har sökt ansvariga på Aftonbladet.se.

Ämnen i artikeln:

1000aporAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.