Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet och Swedbank sponsrar V75

Publicerad: 14 April 2008, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Aftonbladet och Swedbank är nya huvudsponsorer till svensk travsport. ATG och svensk travsport vill ha ytterligare två sponsoravtal.


- Vi har länge försökt hitta huvudsponsorer för att kunna utveckla V75-arrangemangen. Målet är att hitta fyra starka varumärken som vill förknippas med svenskt trav. Nu har vi två avtal, avsikten är att hitta ytterligare två sponsorer innan året är slut, säger Kerstin Wallentin, kommunikationsdirektör på ATG.

Aftonbladet och Swedbanks åtagande går främst ut på att arrangera kundevenemang på travbanorna i samband med V75-loppen på lördagar. Ett antal kundarrangemang är redan inplanerade.

- Aftonbladet och Swedbank har stora kundgrupper som skiljer sig från varandra. Vår förhoppning är att vi i och med avtalen kan bredda evenemanget och locka en större och mer varierad publik, säger Kerstin Wallentin.

Hon vill inte berätta hur mycket avtalen är värda, men säger att alla fyra huvudsponsorskap ska vara lika stora. Alla pengarna ska gå till att stärka evenemanget kring V75-tävlingarna.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.