Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet och Svenska Dagbladet samarbetar om studentsajt

Publicerad: 14 September 1999, 08:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Elektroniska vykort blir ett nytt medium för företag att nå studenter. Via annonser på aftonbladet.se, svd.se, och funplanet.com ska trafik lockas till företaget Studentvykorts kampanjsajt där besökare sedan kan skicka digitala reklamvykort.


Företagen som står bakom reklamvykorten betalar Studentkort varje gång något av

deras vykort skickas.

De medverkande sajterna delar på intäkterna från kampanjen som pågår under tre

månader.

- Vi räknar med att 20 procent av de 700.000 besökare som aftonbladet.se,

svd.se och funplanet.com har tillsammans ska gå in på sajten, säger Oscar

Sardi, försäljningschef på Mediafabriken som ger ut Studentvykort, tidningarna

Hemingway, Konstvärlden Design och studenttidningen I Q Vägvisaren.

Posten och Folkhälsoinstitutet är ett par av företagen som deltar i samarbetet.

Sajten har tagits fram av Internetföretaget Fun Planet.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.