Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet och Posten blir konkurrenter på nätet

Publicerad: 6 September 1999, 09:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Idag lanserar Aftonbladet kupongdirekt.nu, en DM-tjänst via nätet som konkurrerar med Postens Bonusmail.


Internettjänsten bygger på frivillig intresseregistrering, precis som

Bonusmail. Skillnaden är att istället för att samla bonuspoäng får abonnenten

direkt rabattkuponger från olika företag.

- Problemet för Bonusmail är brist på respons. Jag är registrerad hos dem och

jag har inte fått något sedan före sommaren. Med kupongdirekt.nu är målet att

abonnenten kontinuerligt ska få attraktiva erbjudanden, säger Per Sundell,

projektansvarig, Aftonbladet Nya Medier.

Förhoppningen är att 100 000 ska ha registrerat sig före årets slut, totalt är

målet att en halv miljon människor ska gå in på hemsidan och registrera sig.

- Man måste vara optimistisk. Det handlar om att få in attraktiva produkter och

bra erbjudanden. Om vi inte får det blir det kärvt, säger Per Sundell.

Kupongdirekt.nu har utvecklats av Adressdirekt AB, ett företag som ägs av

Aftonbladet, Cell Venture AB och företagets ledning. Som försäljare mot

företagen har Adressdirekt anlitat Sema Group Infodata där 100 personer arbetar

uteslutande med Adressdirekt. Hittills har Internettjänsten bland annat Kick´s,

Kamasa Tools, IDG-förlaget och Telia som kunder.

För Aftonbladet är kupong.nu, förutom ytterligare en inkomstkälla, ett sätt att

vara med i utvecklingen på Internet.

- Det gäller att hänga med när det dyker upp nya grejer. Vi tror att det här är

rätt väg att gå i Internetvärlden, säger Per Sundell.

Ett utskick kostar 2-4 kr/kontakt.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.