Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet köper tv i Cannes - planerar ombygge av tablån

Publicerad: 16 April 2007, 06:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

CANNES. Aftonbladet TV7 tar nya tag, och ska lansera ett nytt tablåupplägg under hösten 2007. TV7s vd medger att kanalen spretar. "Vi kämpar just nu med tablån från september och framåt", säger Stephen Mowbray, som precis har rekryterat en inköpschef.


Aftonbladet TV7 befinner sig just nu på den internationella tv-mässan i Cannes, Mip TV. Kanalen ska shoppa nya program.

- Vi ska ner och kolla på inköp till hösten. Vi ska undersöka vad som finns och vad som kan passa vår profil, säger Stephen Mowbray, vd på TV7.

Med på resan till Cannes är även TV7s programchef Jakob Andersson, och kanalens nya inköpschef Camilla Eriksson. Hon har tidigare arbetat på skivbolaget Universal Music och på TV4.

- Hon är superengagerad och har en massa energi. Vi är jätteglada att hon har kommit till oss, säger Stephen Mowbray.

Stephen Mowbray slår fast att Aftonbladet TV7s profil ska bli tydligare till hösten. För att lyckas planerar kanalen ett ombygge av tablån.

Under den första delen av kvällarna ska kanalen fokusera på nyhetsbaserat innehåll, medan den senare delen ska ha en betoning på egenproducerade och inköpta lifestyle-program.

- Vi kommer även att profilera olika dagar mer, så att vi kan behålla fler tittare från program till program.

Man kan få känslan av att TV7 spretar och att man som tittare inte riktigt vet vad den är till för.

- Vi är medvetna om det, absolut, men tablån byggdes upp väldigt snabbt när kanalen startade i oktober. Nu har vi tid på oss, nästan sex månader, att planera ordentligt.

Enligt Stephen Mowbray attraherar TV7 fler och fler tittare för varje vecka som går.

- Vi växer och är just nu uppe i 600.000 tittare varje vecka, enligt MMS.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.