Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet kastar ut Reseguiden

Publicerad: 20 Maj 2008, 05:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

I slutet av mars presenterade Schibsted reseportalen Destination.se. Nu avslutar Aftonbladet.se sitt tioåriga samarbete med den konkurrerande sajten Reseguiden.se


.Reseguiden.se är en reseportal som jämför priser på resor. När Schibsted startade Destination.se utmålades Reseguiden.se som en av de stora konkurrenterna och idag meddelar Reseguiden.se att de kastas ut från Aftonbladet.se.

- Aftonbladet säger upp avtalet helt enkelt. Det är jättetråkigt och vi har gärna sett ett fortsatt samarbete, men det var ganska väntat efter att de startat sin tjänst, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se

Samarbetet mellan de två sajterna inleddes redan 1998 och enligt Michael Blaxland står Aftonbladet.se för ungefär 12 procent av trafiken till Reseguiden.se. Sajten som helhet har mellan 650.000 och 800.000 besökare på måndasbasis.

- Vi började 1997 som en innehållsleverantör till media och för fyra år sedan var behovet från media mycket stort och det här hade varit katastrof, men i dag har vi stark egen trafik.

I början av maj slöt sajten avtal med MSN.se om samarbete.

- Vi har samtalat med dem ett antal år och nu när Aftonbladet gick ur så gick de in. Men vi tolkar det inte som att det finns något samband där.

Reseguidens huvudsakliga verksamhet finns i Sverige men sajten finns även i en norsk version.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.