Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet kan bli Årets annonsör

Publicerad: 8 April 2008, 06:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Nomineringarna i tre av fem kategorier för Stockholm Media Week är nu klara. Aftonbladet är nominerade i både Årets kampanj och Årets annonsör.


Nio tävlingsbidrag är nominerade i kategorin Årets kampanj 2008. Kampanjerna ska vara nydanande och helst utmana traditionella medielösningar. De nominerade är:

Activisions kampanj för Guitar Hero 3. Mediebyrå: Starcom Aftonbladets kampanj för Rockbjörnen. Mediebyrå: Starcom. AMF Pensions kampanj "Se dig själv som 70-åring". Mediebyrå: MindShare. Galdermas kampanj "Basiron Finnkampen". Mediebyrå: MindShare. Match.coms kampanj "Operation Höstmys". Mediebyrå: PHD. McDonalds kampanj "Nya Happy Meal enligt tallriksmodellen". Mediebyrå: OMD. Microsoft/Xbox 360s lanseringskampanj för Halo3. Mediebyrå: Initiative Universal Media. Optimal Telecom/Parlinos kampanj "SMS SM". Mediebyrå: Starcom. SAS Institutes kampanj "Beslut genom tiderna". Mediebyrå: Starcom.

I kategorin Årets annonsör 2008 är Aftonbladet, Apoteket, Försvaret och Optimal Telecom/Parlino nominerade.

Även i kategorin Årets säljorganisation 2008 är fyra företag nominerade, nämligen Fokus, Metro, MSN och MTG Radio.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.