Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet ger sökmotor till sina annonsörer

Publicerad: 15 November 1999, 11:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Aftonbladet har sjösatt en sökmotor där annonsörerna kan se räckvidden fördelad på kön och ålder för sina olika tidningsprodukter. Det finns också möjlighet att boka annonser via nätet.


Aftonbladets annonssajt är en servicesajt där förmedlare och reklambyråer får

annonsinformation om Aftonbladets alla produkter. I och med sökmotorn kan

kunderna själva knappa in någon av Aftonbladets tidningar, kön och åldersspann

på målgruppen och få fram den räckvidd annonsen ger.

Sedan i fredags kan också den som har ett lösenord gå in och boka annonsplats,

både i tidningarna och på Aftonbladet.se, via sajten.

- Den tjänsten är främst till för förmedlarna och de större annonsörerna som

bokar ofta, men vi har inte satt någon gräns för vilka vi auktoriserar för

on-linebokning, säger Pigge Hall, säljare och projektledare på Byrågruppen som

är den avdelning på Aftonbladet som jobbar med reklambyråer och förmedlare.

Planer finns på att utöka annonsörstjänsterna ytterligare. Nästa steg är att

även erbjuda information om kontaktkostnader på nätet.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.