Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aftonbladet chockhöjer

Publicerad: 19 November 2008, 11:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Nya Aftonbladet.se har premiär i början av nästa år. Då höjs också annonspriserna med 20 procent. Inga andra sajter hänger på prishöjningen.


Anders Berglund, försäljningschef på Aftonbladet Nya medier. Aftonbladet.se har enligt chefredaktören Kalle Jungkvist ofta kritiserats av designers för att vara en ful sajt. Läsarnas främsta kritik är att sajten är rörig med för många annonser.

Den 7 januari ska Aftonbladet.se relanseras. Bland nyheterna syns ett bredare huvudlöp och en avsevärt bredare högerspalt. Tidningen har gjort både ögonstudier och fokusgruppsintervjuer och förändrar flera annonsformat. Enligt Anders Berglund, försäljningsdirektör på Aftonbladet Nya medier, ska obsvärdet vara upp till dubbelt så högt på de nya formaten.

Samtidigt höjer tidningen priserna med upp till 15-20 procent på förstasidan.-Det blir färre annonser som blir större och får mer uppmärksamhet. Då gör vi vissa prisjusteringar. Men vi sänker också priserna på en del undersidor, säger Anders Berglund.

Läs hela artikeln och se Aftonbladets nya sajt i pappersversionen av Dagens Media.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.