Nyheter
Afterski ska sälja Blå Band
Publicerad: 25 september 2008, 04:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
Med Emil i Lönneberga- och afterski-associationer ska Blå Band nå ut till barnfamiljer med sina färdiga soppor i enlitersförpackning.
HE
Helena Engelbrecht
Nästa vecka drar Blå Band igång en kampanj för sina nya produkter, färdiglagad gulasch och köttsoppa i enlitersförpackning. I åtta veckor kommer reklamen synas i tidningarna Mama, Family Living, Vi föräldrar, Föräldrar och barn, Amelia, Tara och Laura samt som banners på tidningarnas webbsidor.
- Syftet är att lyfta fram våra två nya produkter och att tala till hjärtat med bilder som associeras till något typiskt svenskt, som Emil i Lönneberga och afterski, säger Malin Jansson, marknadschef på Campbells.
Kommunikationsidén är Blå Band - en naturlig del av Sverige. Campbells och Blå Band samarbetar med Kär & Galen Reklambyrå. Mediebyrå är Mediaedge.
Arbetsgrupp på Kär & Galen: Kreativt ansvarig Niklas Brodd, produktionsledare Marie Schelin, kreatörer Anders Påhlsson / Ivan Matanovic.