Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Affärsvärlden om alliansenmed Aftonbladet: "Inte helt fel"

Publicerad: 7 Februari 2008, 10:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

De läsare som tecknar sig för Aftonbladets Plus-tjänst får en prenumeration på affärstidningen Affärsvärlden. "Vi når redan toppskiktet och nu vill vi bredda oss och lyfta in nya volymer", säger Per Johnsson, marknadschef på Affärsvärlden.


Ett samarbete mellan en affärstidning och en kvällstidning kan tyckas märkligt. Men enligt Per Johnsson har Plus-medlemmarna lite högre inkomst och de som är intresserade av börs och ekonomi är samma som hoppar på den här typen av erbjudanden.

- Helt fel är det inte för oss. Vi ser det här som ett test som vi genomför tillsammans med Minimedia som jobbar med Aftonbladets Plus-tjänst, säger Per Johnsson.

Både Affärsvärlden och systertidningen Ny Teknik har tidigare legat på Aftonbladet.se via affiliatenätverk.

Kan inte Affärsvärldens varumärke ta skada av att synas ihop med en kvällstidning?

- Jag tror inte att våra befintliga läsare kommer att känna sig kränkta av att vi ligger med här. Vi är en b2b-tidning som skriver om aktier och börs, vilket också kan intressera privatpersoner. En del av målgruppen är intresserade privatplacerare.

Blir det några fler Schibstedsamarbeten?

- Det är inget som är på gång nu.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.