Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

ÅF tar över Golden League

Publicerad: 5 Februari 2008, 10:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Ångpanneföreningen, ÅF, har tecknat ett omfattande sponsoravtal med Internationella friidrottsförbundet. Bolaget blir titelsponsor till Golden League, som nu byter namn till ÅF Golden League.


Ångpanneföreningen, ÅF, utökar sitt engagemang inom friidrotten. För ett drygt år sedan anställdes häcklöperskan Susanna Kallur som reklampelare och marknadsförare. Nu tecknar ÅF ett omfattande samarbetsavtal med Internationella friidrottsförbundet.

- Samarbetet med Susanna Kallur har fått en enormt positiv sprängkraft internt. Nu vill vi lyfta friidrottssponsringen till en ny internationell nivå. Vi har 1.000 av våra 4.000 medarbetare utanför Sverige, säger Viktor Svensson, informationschef på ÅF.

Vad räknar ni med att få ut konkret av sponsorskapet?

- Det är en stor publik, 50.000-100.000 per arena. Det sänds i över 100 länder och hade över 100 miljoner tittare förra året. ÅF Golden League logotypen kommer att få kraftig exponering i TV. Vi vill lyfta vårt varumärke intenationellt.

Hur mycket kostar kalaset?

- Det kommenterar vi inte.

ÅF Golden League 2008 innehåller deltävlingar i sex Europeiska städer, bland andra Paris, Berlin och Oslo. TV4 sänder samtliga sex deltävlingar.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.