Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Aerobics när Viasat kommunicerar pvr-box

Publicerad: 5 Februari 2009, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Med humor vill Viasat visa fördelarna med bolagets pvr-boxar. Utgångspunkten är payoffen "Underhållning på dina villkor". <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Kampanjen går i tv och radio. Syftet är att visa att du kan styra över tv:n istället för att den styr över dig.

- Vi vill på ett tydligt sätt visa fördelarna med en pvr-box. Tekniska termer i all ära, men vi tycker att det saknas bra kommunikation som visar på nyttan av tjänsten, säger Jonas Tränk, marknadschef på Viasat.

Kampanjen drar igång måndag den 9 februari och ska rulla fram till påsk. Reklamfilmen går i Viasats kanaler och dessutom i TV4.

Penetrationen för pvr-boxar ligger i dag på 16-20 procent, berättar Jonas Tränk. Målet är att öka den siffran rejält.

Bakom kampanjen står reklambyrån Herlin Widerberg tillsammans med Viasats inhousebyrå Creative Services. Mediebyrå är PHD.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.