Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adtech över 100-miljardersgränsen

Publicerad: 26 November 2008, 04:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Annonsleverantören Adtech levererade över 100 miljarder annonsvisningar för första gången under oktober. Ungefär tio procent av visningar kommer från den svenska marknaden.


-Vi kommer att växa med 100 procent under 2008, mycket tack vare att vi fått in kunder som Aftonbladet och Wyatt under året. Tillväxten på gamla kunder ligger på ungefär 25 procent, säger Jörgen Skoglösa, chef för Adtech i Norden.

I år har företaget även plockat in bland annat Dagens PS och Sweclockers på kundlistan. Jörgen Skoglösa ser Doubleclick och Real Media, varifrån Adtech hämtade Aftonbladet i augusti, som de stora konkurrenterna.

-Vår fördel gentemot konkurrenterna är att vi har en helt annan lokal närvaro med tio personer på plats i Stockholm, säger Jörgen Skoglösa.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.