Gå direkt till textinnehållet

Adtech-bolaget Delta Projects rekryterar från Vizeum

Rekryterar tre nya medarbetare för att möta efterfrågan på programmatic.

För att möta efterfrågan på programmatic har adtech-bolaget Delta Projects rekryterat tre nya medarbetare: Sara Hagelbäck, Magnus Clarenbring och Tobias Sernhede. 

– Det är oerhört spännande att följa trenden kring att allt fler väljer att göra sina programmatiska annonsköp själva. Vi har en gedigen erfarenhet samt smarta lösningar för detta och genom att vi nu anställer tre erfarna experter inom olika områden kan vi på ett ännu bättre sätt hjälpa våra kunder att nå rätt målgrupp och få ut mesta möjliga nytta för sin annonsinvestering, säger Max Hamberg, kommersiell direktör på Delta Projects, i ett pressmeddelande. 

Sara Hagelbäck går in i rollen som customer insight manager, hon kommer senast från TV4 där hon bland annat ansvarat för analys inom försäljning. 

– Jag har under ett stort antal år arbetat med att optimera olika bolags marknadsföringsinsatser där jag är övertygad om att framtiden ligger just inom programmatiska annonsköp. Där får köparen en högre transparens, kan agera i realtid och får en bättre effektivitet. Att få arbeta nära Delta Projects kunder kring nya målgruppsinsikter är något jag verkligen ser fram emot, säger Sara Hagelbäck, i ett pressmeddelande. 

På säljsidan stärker man upp med Magnus Clarenbring som går in som account executive medan Tobias Sernhede blir ny techspecialist. 

Magnus Clarenbring kommer senast från mediebyrån Vizeum och Tobias Sernhede har tidigare arbetat som konsult inom digital marknadsföring. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-10-25 13.47Uppdaterad 2018-10-25 13.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: