Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Adtail tar säljchef från Metro

Annonsnätverket Adtail tappade tidigare samtliga sina säljare. Nu har man rekryterat en försäljningchef.

Dante Thomsen


Publicerad: 01 November 2010, 14:19
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:33

Ämnen i artikeln:

AdtailMetro

Adtail utvecklar annonsnätverk på internet och beskriver sig själva som ”en länk mellan annonsörernas behov och nischade sajters engagerade besökare”.

Nu har företaget rekryterat en ny säljchef i Fredrik Bojå.

Utmaningen blir enligt Fredrik Bojå att komma ut och presentera företagets portfölj av nischade kanaler och målgrupper.

– Det finns en intressant potential framåt och nu det blir en spännande resa.

Fredrik Bojå har tidigare arbetat på TV4 och 24/7 Real Media och kommer närmast från posten som säljansvarig på metro.se.

Tidigare i höst tappade Adtail flera säljare. Tjänsten som försäljningschef är nytillsatt och Fredrik Bojå ska nu bygga upp en ny säljorganisation.

Varför valde du att sluta på Metro?

– Det är inga konstigheter, jag gjorde tre härliga år på Metro och kände att det var dags att gå vidare.

Ämnen i artikeln:

AdtailMetro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.