Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adstream tappar chefen

Publicerad: 29 Augusti 2013, 07:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Ian Wikström lämnar rollen som vd för Adstream efter knappt två år på posten. Enligt uppgift till Dagens Media lägger Adstream ned sin verksamhet i Sverige.


I november 2011 berättade Dagens Media att Ian Wikström blivit vd för teknikbolaget Adstream. Nu väljer han att hoppa av efter två år på posten.

Enligt uppgift till Dagens Media beror hans beslut på att Adstream, vars verksamhet går ut på att leverera reklamfilmer digitalt till tv-kanalerna, valt att lägga ned sin operativa verksamhet i Sverige.

Under sin tid på Adstream har Ian Wikström bland annat byggt upp ett säljteam, positionerat Adstream som en strategisk partner till annonsörer, reklambyråer, produktionsbolag och tv-kanaler och etablerat Adstream distributionssystem, berättar Dagens Medias uppgiftslämnare.

Men då hans uppgift som vd framöver främst syftade till att expandera Adstream produktportfölj i Sverige var blev hans position överflödig.

När Dagens Media når Ian Wikström bekräftar han att han ska sluta.

– Det stämmer att jag ska lämna.

Men då han är han på resande fot ber han att få kommentera sitt beslut vid senare tillfälle.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.