Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adon tar hem uppdrag från Wedins

Publicerad: 12 Januari 2007, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Den börsnoterade sko- och accessoarkedjan Wedins utser Adon till ny mediebyrå.


- Det känns fantastiskt kul, säger Tommy Gapinski, vd för Adon tillika projektledare för arbetsgruppen som ska jobba med Wedins.

Wedins investerade närmare 16 miljoner kronor brutto i media under 2005 och enligt Tommy Gapinski har den summan inte förändrats markant sedan dess.

- Även för 2007 ser det ut att handla om liknande summor, men sen tillkommer mediebudgetarna för Don Donna och Rizzo.

Enligt Tommy Gapinski kunde Adon uppfylla Wedins krav delvis beroende på byråns erfarenheter från detaljhandeln med kunder som bland annat Guldfynd. Hur Wedins mediemix kommer att förändras i och med samarbetet låter han dock vara osagt.

- De har gått mycket i print, och vi kommer inte att göra några drastiska förändringar på en gång. Men några justeringar kommer det att bli, och sen får vi se hur mixen kommer att se ut framöver.

Wedins hade ingen mediebyrå tidigare utan samarbetade med event- och reklambyrån Extended Business, Exb.

Erik Juhlin

markus.jacobsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.