Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adon snor Forex från Maxus

Publicerad: 10 Februari 2009, 09:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Forex byter mediebyrå. Samarbetet med Group M-byrån Maxus avslutas till förmån för Adon.


- Det är jättekul. Det blir en hyfsat stor kund för oss, säger Tommy Gapinski, vd för Adon.

Forex medieköp uppgick till runt 30 miljoner förra året. Johanna Alanko blir projektledare.

Precis som de flesta andra kommunikationskonsulter säger Tommy Gapsinski an att han nu upplever en större försiktighet hos kunderna:

- Man märker helt klart att vissa kunder skär ned. Men vi ligger bättre till omsättningsmässigt, och kommer också att öka resultatet i nästa bokslut.

Adon omsatte 199 miljoner kronor det brutna räkenskapsåret 2007/2008. Resultatet uppgick till 2,7 miljoner.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.