Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adnet blir Adlink och tar upp konkurrensen med Double Click...

Publicerad: 12 Augusti 1999, 09:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Internetannons-nätverket Adnet byter namn till Adlink och ska efter en omfattande lansering ta upp kampen med det amerikanska nätverket Double Click. Adlink har också offensiva expansionsplaner i Europa.


Adlink är ett bolag i den tyska koncernen one and one online dialogue som köpte

svenska Adnet i feburari. Nu ska Adlink omdanas till en europeisk jätte under

hösten. I oktober ska Adlink lanseras brett i Europa.

- Vi ska bli det ledande annonsnätverket för Internet-annonsering i Europa

genom att bli störst på de lokal marknaderna, säger My Holmström, VD för Adlink

i Skandinavien.

Nyligen köpte Adlink det norska bolaget Netad och franska Access It.

Fler förvärv är att vänta enligt My Holmström.

- Vi ligger i slutförhandling med tre länder och kommer att inom inte allt för

lång framtid att finnas även i Danmark och Finland.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.