Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adidas tappar sin nordiska marknadsdirektör

Publicerad: 7 April 2015, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Adidas nordiska marknadsdirektör Tina Rolén blir vd för barnklädesmärket Mini Rodini.


Ämnen i artikeln:

Adidas

Tina Rolén har jobbat på Adidas under tio års tid, bland annat som marknadschef och marknadsdirektör för Adidas Originals. Hennes senaste roll var som nordisk marknadsdirektör.

Nu lämnar hon bolaget för att bli vd för det svenska barnklädesmärket Mini Rodini.

– Det känns fantastiskt roligt. Mini Rodini är ett fantastiskt varumärke som jag har följt sedan det startade. De har en imponerande träffsäkerhet både när det kommer till design och till hållbarhet som är helt rätt mot den målgrupp de vänder sig till. Samtidigt känns det lite vemodigt att lämna Adidas, jag har jobbat där i tio år, säger Tina Rolén till Dagens Media.

Varför väljer du att sluta nu?

– Jag tror på Mini Rodinis affärsidé, det finns stor potential att utveckla företaget vidare samtidigt som jag själv vill bredda mig och ta ytterligare ett steg, från marknadsdirektör till vd-rollen.

Vad tar du med dig från Adidas?

– Massor. Jag har haft förmånen att jobba med massa olika roller på Adidas, men tydligt fokus skulle jag säga är viktigt för att nå framgång. Med en tydlig målbild man man göra nästan vad som helst. Jag är mycket ödmjuk och tacksam för att jag har fått möjlighet att bredda mig tillsammans med ett fantastiskt gäng. Adidas har kommit väldigt långt och vi är tydliga med vad vi vill.

Tina Rolén tillträder sin nya tjänst i juni. Vem som ersätter henne på Adidas är ännu inte klart, men rekryteringsprocessen har inletts. Mini Rodinis nuvarande vd Jon Sandin kommer att fortsätta i bolaget som senior rådgivare och affärsutvecklare.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Adidas

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.