Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adidas pr-fullträff - Nya dojjan på halvsida i Metro

Publicerad: 18 Augusti 2008, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

På en halvsida skriver Metro i dag om den amerikanske löparen Jeremy Wariners nya segervapen. En sko från Adidas, komplett med information om när försäljning i butik startar. "Jag är jättenöjd", säger Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas i Norden.


Jeremy Wariner, för tillfället världens bästa 400-meterslöpare springer i Adidas asymetriska skor, som han själv varit med att utveckla. Utöver detaljerad beskrivning av skorna i tidningen finns också två bilder på skorna, den ena med uppvänd sula, visande Adidas logga.

- Vi har jobbat på samma sätt som alltid när vi tipsar om nya produkter, genom att skicka ut ett pressmeddelande. I det här fallet tajmade vi det med Wariners försöksheat i dag, säger Emma Stjernlöf.

Ur ett pr-perspektiv, vad tycker du om artikeln?

- Jag är jättenöjd. Speciellt kul är att de tar med så många detaljer om skon och vad som är speciellt med den.

Hur mycket mer värd är den här artikeln är en betald annons?

- Det är svårt att svara på men det finns alltid ett värde i att tredje part berättar än att vi själva gör det.

Adidas är officiell partner till OS-evenemanget och Emma Stjernlöf säger att det är en viktig kommunikationsplattform.

- Det är en tydlig trend att allt fler företag använder OS för att kommunicera sina nya produkter. Ett annat exempel är ju den nya simdräkten som det har skrivits mycket om.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.