Nyheter
Adidas bekräftar: Vi har valt Jung
Publicerad: 9 september 2008, 11:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Adidas bekräftar nu Dagens Medias uppgifter att företaget säger upp avtalet med Prime M2 och istället går till Jung. "De är bäst lämpade att hantera våra två affärsområden", säger Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas i Sverige.
HW
Henrik Widell
Adidas har strukturerat om sin organisation och jobbar med två separata affärsområden; Peformance och Style. Jung ska sköta båda områdena, tillsammans med Adidas corporatedel.
- Vi har jobbat med Prime M2 i fyra år och det har varit ett gott samarbete. Men det är naturligt att se över sina byråsamarbeten och vi såg ett bra tillfälle att göra det nu, i samband med omstruktureringen, säger Emma Stjernlöf.
Anledningen till att valet föll på Jung är att Adidas anser dem vara mest lämpade att hantera de båda affärsområdena. Claes Bodén, vd på Jung är av samma uppfattning.
- Vi har sport och fotbollsintresserade på Jung som är redo att sätta tänderna i Performance-delen, precis som vi har många modeintresserade som ska hantera Style. Och corporatedelen sköter vi för många andra kunder så det är inget problem.
Hur stor kund blir Adidas för er?
- Jag vet inte. Vi har ännu inte fått någon brief men varumärket som sådant är ju enormt.