Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Adecco väljer Tempel - planerar vårkampanj

Publicerad: 10 April 2007, 08:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Upphandlingen är avslutad. Valet föll på reklambyrån Tempel. Nu läggs grunden för en kampanj som kan bli Adeccos största någonsin.


Till skillnad från konkurrenterna har det globala bemanningsföretaget Adecco hittills valt att hålla en relativt låg profil i sin marknadsföring. Nu ska det bli ändring på den punkten.

- Adecco har inventerat nuläget och kommit fram till att det händer väldigt mycket i bemanningsbranschen. Det råder högtryck och är brist på arbetskraft inom många områden, och då måste man synas. Vi är oerhört glada över att valet föll på oss, säger Johan Larsson, vd för Tempel.

Vad händer härnäst?

- Vi kommer att köra en första kampanj rätt snart, redan under våren. Sedan blir det en större, mer långsiktig kampanj under hösten.

Kan du berätta någonting om medieval eller manér?

- Det har vi inte slagit fast än.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.